Cursus informatie

Iedereen kan Eerste Hulp leren! Eerste Hulp Bij Ongelukken (EHBO) omdat… U iemand toch goed wilt kunnen helpen als er eens iets misgaat. Want of u nu op een wankele ladder een appelboom in de tuin snoeit, of uw kind iets gevaarlijks drinkt. Als het misgaat wilt u toch weten hoe u moet handelen?  Daarom is het goed een cursus Eerste Hulp te volgen.

Op onze site vindt u informatie over onze vereniging maar ook mogelijkheden om contact op te nemen met onze vereniging. Voor bijvoorbeeld het opgeven voor een cursus, het indienen van een verzoek voor EHBO ondersteuning bij een evenement of voor het ondersteunen van onze vereniging. Daarnaast ook allerlei informatie over zaken die met Eerste Hulp te maken hebben. O.a. wat is een AED, dit kun je vinden onder de knop Informatie-wat is een AED. Wat te doen bij bepaalde typen ongevallen of wat er in een goedgekeurde verbanddoos zou moeten zitten, dit kun je vinden onder de knop Informatie- Verwijzing en downloads Klik op Het Oranje kruis.

Als ik mij aan wil melden voor een cursus Eerste Hulp, waar moet ik dan zijn?
U kunt zich via deze site aanmelden door middel van het aanmeldingsformulier. Deze kunt u vinden onder de knop Cursussen – aanmeldingsformulier. Als u deze ingevuld en verstuurt heeft wordt er zo spoedig mogelijk contact met u opgenomen.

Waar worden de cursussen, herhalingslessen gehouden?
Al onze cursussen, reanimatie, AED, herhalingslessen enz. worden gehouden in het leslokaal van het Activiteitencentrum ’t Zumpke Reggestraat 85 in Enter dit kun je vinden onder de Knop Contact – belangrijke contactgegevens.

Uit hoeveel lessen bestaat een cursus Eerste Hulp en wat zijn de kosten?
De cursus Eerste Hulp bestaat uit 5 lesavonden die gehouden worden op de donderdagavond van 19.30 uur tot 21.30 uur. Het is ook mogelijk om de cursus op 1 zaterdag te volgen. De cursus wordt afgesloten met een examen, als deze met goed gevolg is afgelegd ontvangt men een officieel diploma Eerste Hulp. Voor meer informatie bel of mail het secretariaat.

Ik heb al een diploma Eerste Hulp en moet nu om mijn diploma geldig te houden de herhaling / vervolglessen volgen. Uit hoeveel avonden bestaat een herhalings / vervolg cursus Eerste Hulp?
Het diploma Eerste Hulp is 2 jaar geldig. Om het diploma Eerste Hulp geldig te houden moet men jaarlijks 5 herhalingslessen volgen dit is inclusief de reanimatie en AED herhalings opleiding.

Hoeveel herhalings cursussen worden er gehouden?
Er worden 3 herhalings cursussen, oefenavonden/dag per seizoen september t/m maart gehouden en deze worden verdeeld in 3 blokken. Onze oefenavonden worden gehouden op de donderdagavond van 19.30 uur tot 21.30 uur. In de pauze wordt er koffie en thee geschonken. De datum’s van de herhalingslessen (oefenavonden) kun je vinden onder de Knop Cursussen – Data oefenavonden.

Ik heb een Diploma Eerste Hulp en nu bestaat er de mogelijkheid voor mij om op mijn werk de BHV te gaan volgen,
kan dit?
Jazeker kan dit, houdt er dan wel rekening mee dat een BHV-cursus of herhalingslessen BHV geen EHBO lessen zijn. Deze cursussen zijn speciaal ontwikkelt voor bedrijven, instellingen en dergelijke en omvatten alleen de noodzakelijke Eerste Hulp handelingen. Wil men het diploma Eerste Hulp geldig houden dan zal men toch de herhalingslessen Eerste Hulp bij een EHBO- vereniging moeten volgen.

Als ik mij als lid af wil melden omdat ik bijvoorbeeld ga verhuizen, hoe moet ik dat dan doen?
U kunt zich via deze site heel eenvoudig als lid afmelden. Dit kan door het formulier onder de knop Contact – Vragen en opmerkingen (opzegging lidmaatschap) in te vullen. U krijgt dan een bevestiging van het secretariaat toegezonden. Als u elders weer lid wilt worden van een EHBO-vereniging zult u zich daar zélf weer aan moeten melden.

Wordt mijn EHBO cursus vergoed door de zorgverzekeraar?
Dit hangt af van de zorgverzekeraar.  Je moet hem wel zelf aanvragen bij je eigen zorgverzekeraar.